صفحه نخست / اخبار / کامیون اسکانیا P360 | بررسی مشخصات فنی
تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 664 نمایش

کامیون اسکانیا P360 | بررسی مشخصات فنی

اسکانیا P360، یک کامیون قدرتمند و قابل اعتماد از خانواده سری P اسکانیا است که برای پیمودن مسیرهای دشوار و حمل بارهای سنگین طراحی شده است. کامیون‌های باری سری P گزینه بسیار مناسبی هستند چرا که علاوه بر کاربرد حمل و نقل و جا به جایی درون شهری، توانایی حمل بارهای سنگین و مسافت‌های بین شهری را نیز دارند. کامیون‌های باری اسکانیا بدلیل موتورهای دیزلی قدرتمند و مصرف سوخت مناسب و در نظر گرفتن راحتی راننده، از محبوبیت زیادی  بین رانندگان کامیون برخوردار هستند.

کامیون‌های باری از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که در عین حجم کم و امکان عبور و مرور در معابر شهری، توانایی حمل بارهای سنگین را نیز دارند. این رده از کامیون‌ها را در هر جاده‌ای می‌توان راند و به‌راحتی می‌توان هم در داخل شهر و هم در مسافت‌های بین شهری، از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از مدل‌های کمپانی اسکانیا یعنی کامیون اسکانیا P360 را معرفی و بررسی کنیم.

بررسی مشخصات فنی اسکانیا P360

اسکانیا P360 یکی از سری‌های باری این شرکت است که برای حمل بار در مسافت‌های طولانی تولید شده است. این کامیون دارای موتور دیزل با حجم 13 لیتر و توان 360 اسب بخار است که با سیستم تزریق سوخت مستقیم (یونیت انژکتور) و توربوشارژر، بهینه سازی شده که باعث کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. جعبه دنده این کامیون یک جعبه دنده دستی است که 8 دنده جلو، 1 دنده کرال و 1 دنده عقب دارد.

 همچنین این کامیون مجهز به سیستم کنترل کننده مصرف سوخت اپتیکروز است که به طور خودکار تغییرات دنده را کنترل کرده و مصرف سوخت را بهینه می‌کند. طراحی سیستم تعلیق اسکانیا P360 به گونه‌ای است که جهت حفاظت بیشتر از بار کامیون و همچنین راحتی راننده حین مسیر، با سیستم تعلیق هوا طراحی شده است. سیستم‌های ترمز جلو و عقب این کامیون دیسکی بوده و مجهز به ترمز هوشمند EBS و ABS است. سیستم‌های امنیتی و هوشمند کامیون‌های اسکانیا تا حد زیادی باعث افزایش ایمنی و راحتی راننده در طول مسیر می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری و کابین کامیون اسکانیا P360

کامیون P360 طولی با 9605 و عرضی با 2500 میلیمتر دارد؛ همچنین  کابین این کامیون یک کابین سری P است که با در نظر گرفتن نیاز و راحتی راننده تولید شده است. کابین این کامیون از جنس فولاد گالوانیزه با پوشش مخصوص ضد زنگ است. همچنین از دیگر ویژگی‌های کابین این کامیون تعلیق اتاق فنری  و جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم تقریبی 70 درجه است. ارتفاع سقف اتاق این کامیون 3056 تا سطح زمین بدون بادگیر است. چراغ‌های LED کامیون اسکانیا P360 از دیگر ویژگی‌های این کامیون است که باعث دید بهتر و گسترده‌تر راننده در شب می‌شود. در ادامه به معرفی  برخی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی و رفاهی این کامیون خواهیم پرداخت.

  • سیستم تعلیق صندلی راننده تمام اتوماتیک با قابلیت تنظیم دستی
  • سیستم تهویه مطبوع
  • قفل دیفرانسیل
  • آینه‌های گرم‌کن دار با تنظیم برقی
  • قفل دیفرانسیل
  • مه شکن عقب و جلو
  • مبدل 24 ولت به 12 ولت
  • فن ترموستاتیک
  • دریچه سقف

جهت اطلاعات دقیق و کامل از این کامیون به وبسایت تیتان دیزل مراجعه کرده و کاتالوگ P360 را دانلود کنید.

کلام آخر

می‌توان گفت این کامیون یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل بار در مسافت‌های طولانی است. این کامیون با داشتن موتور قدرتمند، جعبه دنده هوشمند، کابین راحت و آیرودینامیک، علاوه بر ارائه عملکرد بالا، مصرف سوخت کمی دارد و به محیط زیست هم کمتر آسیب می‌زند. این کامیون از جمله محصولات مورد اعتماد و محبوب شرکت اسکانیا است که با تجربه و تخصص بالای خود در زمینه تولید کامیون‌های سنگین، کیفیت و ایمنی را به رانندگان و مشتریان خود تضمین می‌کند. همچنین شما می‌توانید جهت هرگونه اطلاعات، خدمات پس از فروش و… با کارشناسان تیتان دیزل در ارتباط باشید یا به نمایندگی‌های تیتان دیزل در سراسر کشور به صورت حضوری مراجعه کنید.

تیتان دیزل تنها نمایندگی رسمی کامیون و کشنده‌های اسکانیا در ایران